Останні новини

Завдання книги - полегшити,

прискорити пізнання життя,

а не замінити його.

(Корчак Я.)

Виходячи з потреб, які повинна задовольняти бібліотека, формується конкретне завдання, вивчення читачів: окремих груп за інтересами та за віком. У нашому випадку – це читачі 2-4х, 5-6х, 7-8х,9-11х класів.
Бібліотечний фонд для учнів 5-9 класів розташований на стелажах відповідно визначенню теми і мають цільове призначення. Така розстановка фонду цілком виправдовує себе тому, що задовольняє запит читачів за інтересом і за віком. У подальшій роботі на заняттях з бібліотечно – бібліографічної грамотності учні самі з задоволенням розробляють і відбирають книжки для тематичної виставки.
Допомогти дитині-читачу, який уже став більш самостійним у виборі книги, але ще не визначився з улюбленою тематикою, допоможе й тематичне розташування бібліотечного фонду і відкритий доступ до нього.
А починаємо ми відвідування бібліотеки з екскурсій з класом, особливо початкова ланка, які вже стали традицією. На першій зустрічі обов`язково проводимо анкетування . Аналізуючи ці анкети, не завжди можна об`єктивно визначити картину читання дитини, її інтересів. Анкетування допомагає надалі спланувати роботу з читачем, воно не стає формальним. Результати ми обов`язково обговорюємо з читацьким активом, пропонуючи дітям викладки книжок на більш цікаві для них теми.
Аналізуючи анкети учнів 5- 6 класів 10-11 років, відзначаємо складний тип читача, оскільки це перехідний період від дитинства до підліткового віку. Під впливом предметного вивчення основ наук відбувається швидке формування навчальних інтересів. Це підштовхує дітей 10-11 років до оволодіння навичками читання науково-пізнавальної літератури. Тому на відміну від читання в молодшому віці, читачі цього віку самостійно виділяють пізнавальний матеріал книги як найбільш привабливий і головний.
Проводивши знайомство з шкільною бібліотекою, діти початкової ланки, на запитання, яку книжку хочеться прочитати, ще не можуть назвати конкретну, більше сподіваються на рекомендацію бібліотекаря або свого товариша. Їх ще приваблюють яскраво оформлені книжки, тому дуже важливо в цьому віці рекомендаційна бесіда біля книжкової полиці.
Відповіді учнів-читачів 7-8 класів прагнуть до самооцінки, порівняння себе з іншими. У підлітків формуються власні моральні погляди та оцінки. Улюблений герой часто є для підлітка ідеалом, який він рідко зустрічає в житті. Їхні запитання вже конкретні. Вони чітко дають відповіді щодо тексту, мають свою точку зору, і їх важко переконати у власній неправоті.
Аналізуючи анкети учнів 5-9 класів, я зробила висновки: нестача нових видань літератури саме для читачів цього віку призвели до того, що учні зовсім не знають сучасних авторів і на запитання, яку б хотіли прочитати книгу, не можуть дати конкретної відповіді.
Надзвичайно важливим і доцільним є такий метод вивчення читача, як аналіз читацького формуляра. Він допомагає виявити найбільш популярні серед учнів видання та актуальну для них тематику, дозволяє визначити, які джерела користуються найбільшим попитом.


Екскурсія до шкільної бібліотеки.


Мета: Ознайомити учнів 1-х класів з шкільною бібліотекою, правилами користування, записом юних читачів.

Доброго дня, діти! Ми зустрілися з вами, щоб ознайомитись з нашою шкільною бібліотекою. Ця кімната – книжкове містечко, і живуть у ньому книжки. Кожна книжечка має свій дім, а будинок – адресу, яка написана на роздільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки починається на цю букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Наприклад У. Тут мешкають книжки, написані такою письменницею, як Л.Українка та інші.
Продовжимо нашу мандрівку книжковим містом. Зверніть увагу на книжкові виставки, їх декілька. Ось наприклад: „Чарівний світ дитячих фантазій”, „У світі чарівної казки”, „Увага! Нові книги”. На книжкових виставках стоять найкращі книжки. Всі книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, як і ви, кличуть до себе у гості на тиждень або два. Книжечки радіють і люблять мандрувати з школярами, знайомитись з новими читачами.
Бачите, як багато навколо вас полиць з книгами. Ставши читачем шкільної бібліотеки, цілий світ відкриється для вас. А допоможе розібратися у ньому бібліотекар, тобто я – Тетяна Василівна, і хочу ознайомити вас з правилами користування бібліотекою.
Ось і добігла до кінця наша зустріч, а на завершення хочу побажати вам бути активними читачами шкільної бібліотеки, берегти і любити книги та ніколи з ними не розлучатися.